Kad Bosna udari Međimurca u žicu
Neki dan sam s kolegom raspravljao o tome kako kad vozimo duži put najviše volimo putovati noću, a onda ovisno kroz kakve krajeve vozimo volimo slušati specifičnu glazbu. Recimo ja kad putujem na more, onda je dio do Zagreba rezerviran za strani pop, rock i novije hitove. Od Zagreba do Josipdola (po staroj cesti) mješavina bluesa i soula, a kad prelazim Velebit onda su to operne arije. Kad se spustim na morsku stranu, onda je to…ne, ne, nisu vječito tužne klapske i slične morske pjesme nego Dino Dvornik, Dubioza kolektiv, The Frajle, SARS i slično. I to je svaki put kad putujem tako, bez obzira je li sunčan ili kišni dan.
Kod kuće volim slušati sve to, osim što me jednom do dvaput godišnje uhvati međimurska krv pa je onda Žiga na tapetu, ili imam večer najpoznatijih filmskih hitova, ili dixie večer, ili jazz instrumental, uglavnom u svim žanrovima imam svoje omiljene hitove/melodije. Osim u cajkama. Ne zato što su srpskog roda nego zaista organski ne podnosim tu glazbu. I treba razlikovati cajke od sevdaha i starogradske glazbe. Imam ja i svoje večeri kad me uhvati pa znam do duboko u noć slušati upravo tu glazbu.
Jučer sam prvo vidio najavu večeri bosansko hercegovačkog humora u Varaždinu, koja je naravno, bila upravo jučer kad sam radio. Pa sam imao na večeri jedne izuzetno simpatične i drage halal goste, koji su bili uvod u povratak s godišnjeg jednog Bosanca, mladog radnog kolege koji je smotan ko sajla, ali simpatičan na svoj način. Neshvaćen u ljubavi, k’o i svi Bosanci, i tvrde kože prema drugima, jer pravi Bosanac mora biti tvrd i ne pokazivati osjećaje. Ali Bosanac kad je prijatelj, onda je odan prijatelj! I kriv je što me uhvatila noć sevdaha i starogradskih pjesama! Prvo sam njemu na Facebooku zaželio dobrodošlicu natrag uz više nego prigodnu S one strane Plive u fenomenalnoj obradi Divanhane:
Zatim je kolegica s posla koja je do sada uvijek objavljivala strane hitove objavila Pariške kapije Harisa Džinovića na što sam joj ja kontrirao s Amirom Medunjanin i Stade se cvijeće rosom kititi:
I tako je počelo jer sljedeća je morala biti najbolja verzija Bolera koja nije Bolero, a to je opet Amira Medunjanin ft. Zagrebački solisti sa Moj dilbere:
Pa se svojom čudnom logikom sjetiš maturalca i pjesama koje su se znali pjevati u noći, a jedna od njih je bila i Emina:
Pa onda opet prevlada ljubav prema pjevačkom izričaju Amire i njenim glazbenim obradama sevdaha i starogradskih pjesama, ali i njenom smislu za humor, a najbolji primjer je Kad ja pođoh na Bembašu:
Moja omiljena pjevačica Josipa Lisac odlična je i u sevdahu, a u Niz polje idu babo Sejmeni prati je Edin Karamazov na lutnji starijoj od 300 godina:
Ima još jedan mlad pjevač (na žalost, točnije je reći bio je još jedan mlad pjevač) koji je volio i odlično izvodio stare izvorne pjesme. To je Toše Proeski, a sinoć sam odabrao Zajdi, zajdi:
Pa opet putovanje mislima i prizivanje nekih lijepih sjećanja, a neka su vezana uz divne trenutke s prijateljima i pjevanjem Kafu mi draga ispeci, sinoć u izvedbi Divanhane & Suzan Kardeş
Naravno, raspoloženje raste i kreće se prema veselijim pjesmama. Jedna takva je u izvrsnoj izvedbi Divanhane, sa dozom pristojne erotike i zavodljivosti, o čemu pjesma Oj Safete, Sajo, Sarajlijo i govori i to je poanta. Također, dikcija je izvanredna:
Ništa nije bolje za nastavak nego vrhunska obrada pjesme Čudna jada od Mostara grada koja je spojila MOSTAR SEVDAH REUNINION
Počeo me Youtube kužiti pa mi nudi Vino piju nane age Sarajlije:
Bilo je još sevdaha koji sam slušao duboko u noć, no za kraj sevdalinka U lijepom starom gradu Višegradu. Zašto sam odabrao upravo ovu verziju? Zato jer je cijela, sa “zabranjenom političkom kiticom”. Nije u redu izbaciti kiticu u kojoj se spominje djevojka kojoj je pjesma i posvećena, a osim toga jedna od boljih izvedbi, sa dušom! I napominjem, ova je bila moja bosanska noć, moja večer sevdaha i gukne li netko neki politički komentar, bit će brisan. Možete samo pjevati! I ništa više!
Čujemo se opet kad me iznova uhvati večer s posebnim štihom!
_____________________INTERMEZZO_________________
_____________________________________________________